Návod na šťastie

Ahojte krásky. 

Ako sa máte ? Dnes v noci som sa zobudila s nutkaním napísať vám článok, článok o tom ako byť šťastná. Prečo? Veľa krát, keď kráčam po námestí, všímam si ľudí. Či už sú to ľudia mladší alebo starší je to jedno. Hlavnou vecou prečo si ich všímam je to, že chodia smutný a občas si aj poplačú. Plakať na verejnosti nie je hanba, pár krát sa to aj mne "podarilo". 
V poslednom čase som smutná aj ja. Neviem, či to bolo z toho, že ma čakali písomné maturity a ja som sa toho bála, alebo či to je z toho, že som už tretí týždeň chorá, alebo z toho, že vidím toľko smútku okolo mňa. Ešte aj dnes je celkom depresívne počasie. ALE, chcem to zmeniť a rovnako chcem aj poradiť vám, ktorý ste na tom podobne ako ja, ako byť šťastný. Dúfam, že sa mi to podarí. Určite mi dajte vedieť do komentárov. <3

Základom je, nebrať všetko tak vážne a nepozastavovať sa nad vecou až tak moc. Neberte si všetko k srdcu, bude vás to ubíjať, viem o čom hovorím. Nevyvolávajte zbytočne hádky a ak máte zlý deň, zostane v pohodlí domova a užívajte si tú voľnú chvíľu sama so sebou. 

1.Ver si. 
Hneď ako sa ráno zobudíš, pozri sa von oknom a povedz si, že tento deň bude skvelý a ty ho využiješ maximálne. Ver si v každej veci, ktorú budeš v ten deň robiť. Či už je to škola, práca alebo máš ísť na nejaké stretnutie s niekym koho nepoznáš. Proste si VER a uvidíš, ako začneš všetko zvládať. Posilní ti to tvoje nízke sebavedomie (ktoré má naozaj veľmi veľa ľudí) a ty získaš vďaka tomu, že sa budeš veriť, veľa nových skúseností. 

2.Rob veci, ktoré ta robia šťastnou. 
Veľa z nás musí robiť veci, ktoré ich nebavia a nerobia šťastnými. Dovoľujem si povedať, že nemusia ich robiť. Prečo? Pretože, každý máme na výber, každý máme právo rozhodovať sa a hlavne byť šťastný. Ja som tak isto robila veci, ktoré som nenávidela, neustále som mala depresie z toho, že musím ísť na tú brigádu keď to tam neznášam. Nemusela som tam ísť. Ženieme sa za vidinou peňazí a zabúdame na to, že robíme niečo čo nás nenapĺňa. Ak ťa baví tancovať, tancuj. Či už to bude doma alebo sa prihlás na nejaký tanečný kurz. Ak ťa baví spievať, spievaj koľko len vládzeš a tak isto sa niekam prihlás a zdokonaluj sa. Ak ťa baví čítať knihy, vyhraď si čas každý deň, urob si priestor a čítaj. Ak ťa nebaví tvoja práca, vyskúšaj novú neboj sa toho, peniaze vždy boli a aj vždy budú ale ty si tu len RAZ. 

3.Cvič.
Ak ťa baví cvičenie rovnako ako mňa je to len a len obrovské plus. od kedy cvičím, netrpím toľkými depresiami, ak mám nervy idem si zacvičiť a po fitku alebo tréningu kickboxu nemyslím už na nič iné len na to ako ľahnem do postele a budem spať. Popri cvičení sa nikdy nesústredím na daný problém ale ignorujem ho a aj všetko iné, čo ma rozčúlilo v ten deň. Cvičenie je naozaj skvelý liečitel stresu, hnevu a občas aj problémov a veľké plus na ňom? Že na sebe makáš a v lete budú len na teba neprajníci pozerať z deky aká si krásna a oni majú šunečky. 

4.Pomáhaj druhým. 
Ak uvidíš nejakú starenku, ktorá ide s nákupom vezmi jej ho a odprevaď ju domov. Samozrejme slušne sa jej predtým opýtaj, či môžeš. Veľa starých ľudí má o nás zlú mienku a stále sa sťažujú na to aký sú tí mladý nevychovaný. Nie len, že ukážeš to, že ty si taká neni ale aj urobíš dobrý skutok, ktorý ťa poteší, pretože potešil toho dotyčného. Ak uvidíš niekoho, kto potrebuje pomoc, pomôž mu a neprizeraj sa. Je to tak veľa krát a to hovorím aj o vážnejších veciach než len vziať nákup, pustiť pred seba pri nastupovaní do autobusu, byť zdvorilá. Ale myslím aj to, keď vidíte niekoho, že má zdravotné ťažkosti, treba ísť za ním a pomôcť ako najlepšie vieš. Raz sa ti to všetko vráti späť. 

5.Teš sa z maličkostí. 
Poprípade rob si sama radosť aspoň raz za týždeň nejakou maličkosťou. Mne ak priateľ kúpi monte alebo obľúbene "brejky" kakauko mám z toho obrovskú radosť a dokáže mi to urobiť deň. Znie to asi hlúpo ale niektoré veci, ktoré sú také maličké, dokážu občas urobiť väčšiu radosť ako nejaké veľké veci, za ktoré miniete veľa peňazí. Ak ti niekto povie naozaj skvelú správu, teš sa nej, pretože mohla byť aj zlá. Ak ta niekto pustí pred seba do autobusu, slušne poďakuj a tak isto buď z toho "rada". Ak dostaneš dobrú známku alebo pochvalu, tak isto sa z toho teš. Je toho naozaj mnoho z čoho sa dá tešiť. 

Musíme sa naučiť byť šťastný a menej sa mračiť a plakať. Nikdy nebolo tak zle ako sme si mysleli a vždy môže byť horšie. Robte veci, ktoré vás napĺňajú, pomáhajte druhým, tešte sa z maličkostí,cvičte, verte si, toto všetko vás môže robiť deň čo deň šťastnými. 
Ďakujem vám, že ste si prečítali článok a v kútiku duše, budem dúfam, že aspoň jednému z vás pomohol. 

Prajem vám krásny deň, so srdečným pozdravom, 

Vaša Betty

Komentáre

  1. Milujem články takéhoto tipu. Ja som v poslednej dobe zo seba dosť prekvapená,pretože aj keď sa mi prihodí niečo zlé,poviem si,že sa proste nebudem nad tým trápiť a aj keď som sa pohoršila v škole,dobrá nálada ma vôbec neopustila. Držím ti palce v blogovaní :* .
    Lifelover

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára